reizen

In samenwerking met de CTIW Foundation in Ghana organiseren we reizen met een missie / doel van Ghana naar Nederland voor kinderen, tieners en volwassenen.

Reizen hebben verschillende thema's. Zo hebben we in september 2024 de "International Talent Development Camp" georganiseerd,  met als doel om de kinderen te bemoedigen hun talenten verder te ontwikkelen en het in de toekomst te gebruiken als inkomstenbron voor zichzelf en zijn/ haar familie, en ook een verschil te maken voor achtergestelde gemeenschappen. Tijdens deze reis hebben de kinderen verschillende workshops bijgewoond in vakgebieden zoals theater, tv en radio, kunst, muziek, dans, sport en technologie.

In juli 2024 is er een groep vrijwilligers vanuit Ghana naar Elburg afgereisd om te helpen tijdens de Outreach Elburg. De jaren daarvoor hebben we geholpen met het verzorgen van de visums en faciliteren van reizen van vrijwilligers die geholpen hebben tijdens  Outreach Veluwe, Outreach Elburg, Gebedsweek Elburg, en verschillende outreaches samen met de Belgium Mission Team.

Zo zijn er de afgelopen jaren verschillende reizen voor minderjarigen en volwassenen georganiseerd vanuit Ghana naar Nederland.  De meeste deelnemers honoreren de CTIW Foundation in Ghana voor hulp bij de visumaanvraag / facilitatie en organiseren van de reis door middel van een financiële bijdrage, deze marge wordt gebruikt ter ondersteuning van de projecten in Ghana. Soms worden er ook deelnemers gesponsord om met deze reizen mee te gaan, omdat ze uit gezinnen komen uit achtergestelde gemeenschappen en we geloven dat deelname aan zo'n reis ze in de toekomst kan helpen door middel van een breder wereldperspectief en nieuwe connecties.

Daarnaast werken we samen met de CTIW Foundation om reizen vanuit Nederland naar Ghana te organiseren. Zo organiseren we jongerenreizen met verschillende thema's, gebaseerd op de wensen van de groep. Naast het bezoeken van een aantal projecten en het bezoeken van toeristische highlights, worden er andere activiteiten naar keuze toegevoegd  zoals vrijwilligerswerk,  omgang met Ghanese jongeren, onderwijs, outreach, etc. Bij deze reizen wordt elke deelnemer bemoedigd om naast het maken van de reis, ook een geldbedrag in te zamelen om een specifiek project te ondersteunen. Ook kleinere groepen, families en koppels zijn welkom om via Stichting CTIW / CTIW Foundation een reis naar Ghana te maken.