Huiswerk begeleiding

Er zijn veel kinderen die in armoedige omstandigheden wonen en die naar overheidsscholen moeten waar de kosten laag zijn, en waar de kwaliteit van onderwijs onder de maat is. Zo krijgen de leerlingen weinig tot geen persoonlijke aandacht vanwege de grote klassen, en zullen de kinderen snel achter lopen als ze de lesstof niet kunnen bijhouden.

Door middel van de huiswerkclub willen we deze kinderen helpen met de lesstof die ze niet goed begrepen hebben, en ze de nodige persoonlijke aandacht geven die ze op school niet kunnen krijgen. Veel kinderen doen het hierdoor niet goed op school, wat een grote impact heeft op hun toekomst en mogelijkheden die ze zich voordoen om hun verder te ontwikkelen. Door middel van de huiswerkclub hebben de kinderen de kans om de lesstof die ze krijgen beter onder de knie kunnen krijgen en ze op deze manier een betere basiskennis zullen krijgen in lezen, schrijven, rekenen, algemene kennis etc. We zullen deze kinderen als het nodig is ook helpen met basis-benodigdheden zoals een schooluniform, schooltas en schriften.

Daarnaast kunnen we de families van deze kinderen op deze manier monitoren, en als er zich bepaalde problemen in deze gezinnen voordoen, zullen we kijken of we ze ook op een andere manier kunnen helpen. Op deze manier proberen we op een bredere manier een positieve bijdrage te leveren aan deze gezinnen.